Comeback!

Jaha, idag kom det snö lite mer på allvar. Inte så att det lägger sig, men tillräckligt för att alla puckon med sommardäck skulle halka omkring tillräckligt så att pressen skulle fyllas tillräckligt med notiser om trafikkaos i Stockholm så att bönderna skulle få garva tillräckligt åt slipsnissarna med stadsjeepar i Stockholm.

Var det en tillräckligt lång mening? :D

Dessvärre blev jag också drabbad på väg till jobbet. I uppförsbacken mot Huvudstaleden hade en långtradare blivit stående precis vid rödljuset vid Voltavägen och var i full fart att bli bärgad av en tungbärgare när min buss skulle försöka trassla sig förbi där, tillsammans med all annan trafik där en del dessutom klämde sig förbi tradaren.

Ironin i det hela? Lastbilen kom från Norrland...


Jag har ju skaffat mig en ny leksak i form av en Nikon D80 (tjooo) men saknat något att stoppa den i. Igår var jag förbi Webhallen i Sumpan och gick därifrån med en Lowepro - trots att jag sagt att jag inte skulle ha en sån, haha...
Nu saknas bara tiden till att plöja igenom kamerans instruktionsbok, tid att lära sig plåta vettigt och inte minst tid att ge sig ut när det är ljust ute! Gah!


Såg Beck I Guds Namn igår förresten, bra film men de lämnade en jävla massa trådar dinglande på slutet tycker jag. Dessutom ett oväntat och abrupt slut på själva filmen. Sen kunde de spinnt vidare en hel del på själva temat i storyn, men det vågde de väl inte... 2/5 får det bli.


Dagens låt

Jaaa, dags att damma av den här kära gamla vinjetten igen!
Hjältarna i Dia Psalma har gett ut en ny platta - fanimej på tiden... Djupa Skogen heter plattan och första spåret heter Norrsken. Inte lika mycket folkmusik som på Gryningstid till exempel, men vissa låtar sätter sig duktigt. Denna är en sån.
Trevligt nog finns det en officiell Dia Psalma-del på
YouTube!

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Pappa och jag ska nog på fotomässan i helgen om du vill med.

2007-11-14 @ 11:41:33
Postat av: StefaN

Nä, det vill jag inte. Eller jo, jag vill som fan, men jag kan inte. :/

2007-11-14 @ 18:19:50
Postat av: Tindraz

Pappa bangade, så jag skippar nog med att gå.

2007-11-15 @ 11:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback