Allmänt och blandat

Fick ett "tack-för-visat-intresse"-samtal idag.
Jahopp, det jobbet i Stockholm blev det alltså inte något av med, fast trevligt med en arbetsgivare som faktiskt bemöder sig med att ringa och berätta det. :)
Fast de tyckte det var en bra ansökan, så de undrade om jag trodde jag skulle passa in någon annanstans i varuhuset, men det trodde inte jag - då måste man ju hålla på med kunder hela tiden... ;-)


Okej, jag kunde inte undvika bokrean helt. Eftersom Nyströms nu efter ägarbytet helt slutar med böcker och koncentrerar sig på kontorsvaror var det rätt bra priser där, men det enda jag torskade dit på var Tolkiens Härskarringen i en illustrerad version av Alan Lee.
39 spänn. =)


Mina datorproblem slutar inte förresten. Jag trodde det var fixat iom det nya nätagget, men det har dykt upp en hel del random crashes på sistone och det är elaka krascher också. Burken tvärhänger, skärmen slocknar och det Worddokument jag jobbar i var efter omstarten korrupt...
Så har det varit i två veckor nu medan jag desperat felsökt...

Chkdsk rullar varje gång jag startar om datorn och kollar två partitioner (samma varje gång), fixar lite korrupta filer så jag kan öppna dom igen (men där allt sen senaste sparandet försvunnit) men sen hänger det igen.
Internminnet är kollat, memtest rullade i över tre timmar utan errors, jag har flyttat runt de två minnesmodulerna i de tre slotsen i sex olika arrangemang - men hela tiden har jag testat det genom att öppna Word och rota runt lite i ett dokument. Den dyker ofelbart. Rekordet ligger på under tio sekunder...

Men nu har jag uppdaterat Office från 2003 till 2007 och jävlar i min lilla låda vad de gjort om det! Jag kände fan inte igen mig i Word och då har jag jobbat många år med det programmet... ;)
Dock en förändring till det bättre, det tar väl ett tag att vänja sig ordentligt vid det, men det känns mer kreativt på nåt sätt. :)

Framförallt är inte Times New Roman standardteckensnitt längre - jubel och fröjd! :-D

Nu ska jag käka nåt, men försiktigt - har fått ett gäng blåsor igen...


En dag till helg... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback