Gävle avklarat

Jag är lat så jag kopierar in vad jag skrev om schlagern på ett forum nyss... ;)

Konstig deltävling.

Andreas låt var riktigt bra, men likt alla andra känner jag också igen den - fast han har ju snott det mesta av hela upplägget från 60-talet i den... Flin

af Ugglas låt var bra (fast den kände jag också igen på nåt sätt), men hon går ju fetbort. Snacka om Janis Joplin-komplex... :-/

Den andra Uggla var ju stompig så det räcker!  Låten hade ingen riktig Ugglahook, en sån som sätter sig direkt och sen inte går att få ur skallen, men den är nog en sån som vinner i längden.

Hon som gick direkt till Globen, jävlar vilken röst! Synd bara att låten inte kom igång förrän den var slut, typ...

Faaan att inte Lindarw gick vidare! Jag tjöt av skratt i soffan åt texten, tala om insinuationer! Flin

Verona hade vunnit mycket på om låten hade tagit lite mer fart, jag satt och väntade på att hon skulle ta i nån gång, använda diafragman Luuk snackade om, men istället blev det en slätstruken tuggummipop... Fast hon var ju snygg. :-]

Resten har jag glömt.

/red
Justja, vem fan skickade Sanna Nielsen till Nyköping? Jag klarar bara inte av människan...



Jag trodde jag skulle slockna tidigt idag, men efter schlagern fastnade jag framför en film och sen här och sen vart klockan massor igen.

Asp ringde igår (fredag) eftermiddag och jag misstänkte direkt att nu var det after work på gång. Jajemen, han var ledig och var ölsugen och denna vecka blev det Harrys för första gången! Tyvärr tog det friterade godiset slut innan jag hann dit, men det fanns ju mer att äta av som tur var.
Sen hade jag visst skygglapparna på och såg inte folk som tydligen var mitt framför näsan på mig, sorry sorry...

Vid niotiden (tror jag, kollade inte klockan) sa vi hej och gick hem åt varsitt håll - var tanken. Sen insåg jag att lönen hade kommit, jag hade några öl innanför västen och lika bra att köra hela racet när man ändå var igång. Det blir bara dyrt att starta flera gånger... ;)
Så jag hamnade på Karlssons och hittade för en gångs skull ganska mycket folk man kände! Stod dessutom och snackade med en gubbe som visade sig vara polis i Göteborg och som hade ett hum om vem farsan är... Liten värld?

Idag var tanken sova länge, men precis när jag vaknat vid elva, muttrat om att det var för tidigt och tänkt somna om - då ringer T och hävdar att jag verkligen borde hjälpa dom lasta flyttskåpbil! Uff, uff...
Nu fick vi in allt i bilen tack vare två eminenta personer som bossade över packandet, den ena var DJ P****, den andre förbjuder min blygsamhet mig att säga vem det är - men att vissa studenter som vid det här laget borde vara erfarna flyttare inte har tillräckligt med kartonger är en skandal! Och ni ska kalla er studenter..? ;-)

Men ha det så jävla bra i Stockholm nu och ta det lugnt med Abrahamsberg, annars bussar jag farsan på er! ;)
Dessutom kan ni förvänta er ett samtal när mitt flyttlass ska packas ur så småningom, hahaha... Flin


Nu blir det sängen!

Kommentarer
Postat av: Spindel

Jag antar att det var Tindraz du syftade på då det inte är så jättemycket folk som flyttat till sthlm idag. Jag var änså på plats och fixade med flyttandet. Sedan var det utsup, inte lika farligt som jag befarat så jag nu ändå sitter och skriver här.

Jaja, dom får skylla sig själva om dom nu flyttar...

2007-02-25 @ 02:26:44
Postat av: Tess

jaså farsan din är känd hos polisen?! ;-)

Postat av: StefaN

Tess: Tja, eftersom farsgubben varit polis sen 60-talet är det ju inte helt otippat att han är känd där... :P

2007-02-26 @ 18:41:10
Postat av: Tindraz

Evigt tacksam dig och alla de andra som hjälpte till! Hör av dig när du är i tokhult!=)

2007-02-27 @ 16:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback