Låt något hända!

Söte jesus vad tråkigt jag har.

Det är inget fel med att bo hemma om det inte vore för ... alla nackdelar!

Jag kan inte se på film eller lyssna på musik när jag vill eftersom mitt rum ligger rakt ovanpå päronen, burken kan inte stå på nattetid och tanka eftersom den trots allt låter en del och står i samma lilla rum, spontana infall som att "dra ner på stan" måste planeras i förväg eftersom bussarna går en gång i halvtimmen under lågtrafik och det tar dessutom en halvtimme bara att ta sig till tunnelbanan, när man väl tagit sig hem från jobbet är klockan halv sju och då är det käk och sen är det kväll, jag har konstant ont i ryggen eftersom min fina 120-säng står lääängst bak i jättehögen som utgör mitt bohag och jag får stå ut med min gamla smala säng med en decimetertjock madrass på spånskiva...

Sorry about the rant, men det var dags att lätta på trycket lite...


Nyckeln till allt detta heter Egen Lägenhet!

Att köpa något finns inte på kartan då borätterna rakat iväg till rent löjliga nivåer och jag har dessutom inte hundratusentals spänn i madrassen till konantinsatsen i alla fall.

I kön till Bostad Stockholm händer det trots allt litegrann, men inte mycket så det stör. Jag var på en visning på en schysst tvåa på
Johannesfredsvägen i Ulvsunda för en månad sen, men den enda som var före mig i kön tog den givetvis. Fan, den hade ju diskmaskin! ;)

Men skam den som ger sig, på tisdag ska jag till Sumpan och kika på en tvåa i Lilla Alby! Där står jag iofs bara som nummer 17 än så länge, men saker kan hända.
På den i Ulvsunda stod jag nämligen som åtta innan visningen, men sen hoppade folk av, tackade nej osv och till slut var jag alltså bara en plats ifrån.


Ibland händer lite oväntade saker förresten. Igår hade jag tomtat runt på stan och bara njutit av att vara hemma igen och på hemvägen pinglade det in ett sms från BaPe som var i Vällingby och som behövde en öl eller två på lokal. Sagt och gjort, vi tog en vända runt några av Kungsholmens pubar och betade av en kopiös massa skitsnack under tiden!
Samtalsämnena rörde sig allt från vad folk sysslar med numera till övergivna befästningar i skärgården.

Väl hemma hittar jag ett meddelande på Icq från 2 Meter Värdelös som satt i Barcelona och hade hittat en gammal kontaktlista - bara några timmar efter att jag och BaPe funderat på om han inte är på väg hem snart...
Världen är liten eller hur var det? :)


Dagens schema hade egentligen bestått av fotboll, först Man City - Man U och sedan Liverpool - Chelsea, men jag upptäckte den hårda vägen att de gånger jag kikat på Canal+ Sport här måste ha varit frivisningar, för nu hade jag ingen tillgång till de kanalerna...

Nåja, jag ser på SVT Text på nätet att City leder med kvarten kvar - heja!
(inte så mycket heja City utan det är mera mitt grundmurade förakt för United som gör sig påmint)


Hittade ett inlägg om Facebook på Mackelitos blogg idag och det lät ju lite intressant. Men det verkar, såvitt jag har förstått, enbart handla om att nätverka, nätverka, nätverka. Kikade som snabbast och jag hittade inte nån som ens hade en vettig presentation av sig själv, det enda man kunde kolla på personens sida var vilka polare denne hade..?

Försökte gå med i Jönköping University-gruppen, men det gick inte heller - You must have a valid Jönköping University email address to join this network.
Okej, vi som slutat då? Dessutom står det att JU finns i Avesta vilket är "något" fel...

Äh, jag är skeptisk...


Dagens låttips:
Jaaa, dags att damma av den här gamla käpphästen igen! Flogging Molly har jag skrivit om förr och kommer fortsätta skriva om, men den här gången har jag hittat en suverän liveupptagning! Live Lowlands Festival heter plattan och det är en sånt jävla röj! Speciellt gillar jag att de genomgående, på alla konserter, tillägnar Selfish Man till George W Bush...
"Hey, how 'bout we dedicate a song to George W Bush?"
*allmänna buanden i publiken*
"He's a fucking asshole, okay?"
*jubel i publiken*

På Hultsfred gjorde han en liknande grej: "We'd like to dedicate this next song to George Focking Bush" med långfingret i luften - det gjorde sig väldigt bra på storbildsskärmen, hahaha... :-D

Kommentarer
Postat av: bull

Åjå, att fejsbooka är inte så illa =) Surfa du in en gång till så ska du se att det duger åt en sån som dig också ;)

2007-08-21 @ 19:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback