Flumride Anno Domini 2007

Ännu en Flum att bocka av på listan!

Tog mig lyxen att ta hela torsdagen ledig, även fast vi inte skulle åka förrän vid tvåtiden - jobba halvdag är för töntar och då kunde jag dessutom bevista Akademien på onsdagen och ta ett par bir. :)

Resan ner blev lite oväntad, Basse lyckades inte trassla sig loss från sitt nya jobb, så vi lånade Jakobs overall, jag hämtade Asp, vi åkte ner till stationen och plockade upp en snygg tjej där som vi tog med till Ronneby istället. Oerhört praktiskt. :-D

Hur som helst var det ett styck Lutten vi fick med oss, en av Tindraz polare som behövde lite festande - så vad är väl bättre än att åka på utlandsfest tillsammans med rutinerat festfolk?

Vi körde ner till Ronneby i gamla Bettan, parkerade och korkade upp. Tre stopp först, Maxi i Ronneby (späe), Apoteket Röda Näsan (Aurora och lite till), Apoteket 2 (piller) och SEN åkte vi till TBV!

Festandet är inte så mycket att orda om, det var som vanligt med en massa kul folk man inte träffat på ett tag, nytt folk man lärde känna och alkohol efter behag.

Det var stora behag, framförallt på torsdagen. Jag däckade på natten medan jag låg i sovsäcken och skulle pilla in öronpropparna - jag hittade dom på morgonen när jag vände upp&ner på sovsäcken och skakade fram dom, haha...

Sen åkte vi hem, efter ett traditionellt besök på Frasses för hamburger- och pommespåfyllning. McD vid Maxi har ju lagt ner...

Jag körde till Ronneby, alltså gjorde traditionen att Asp körde hem. Men trots att han vid det här laget har rätt många mil bakom ratten på min bil är han inte alltid med på det här med att det är muskelservo i styrningen... Så detta i kombination med en sen inbromsning i en rondell (trots att Bettans bromsar har kraftigare servo än hans SilverSaab?) gjorde att vi krängde lite och kom ut på såna där spetsiga kantstenar som är poppis i en del rondeller numera - då kom konstaterandet från baksätet: "Du är ju fan full." :-D


Så helgen kan väl sammanfattas med ett sagolikt bra väder, vansinnigt kul folk att festa med, men tragiskt tomt på hångelkontot. Det närmsta jag kom var Tina - och det är ju en skäggig pojk! Damn!


Nu ska jag slava i köket en stund, en monsterdisk har väntat hela helgen på mig och dessutom behöver jag raida frysen på större mängder ätbart. Matlåda ska fixas eftersom pengar-på-kontot/dagar-till-nästa-lön-ration är åt fanders igen...

Sen blir det en kväll i soffan tillsammans med vad μTorrent kan hitta åt mig i filmväg.


Bilder från Flummandet vete tusan om det blir, det är fullt på webhotellet, jag har inte orkat trixxa igång IIS på hemmaburken igen och dessutom har min älskade digitalkamera börjat bli kinkig med batterier - trots nyladdade dylika klagar den på dåliga sådana och stoppar man i alkaliska köpebatterier hinner man bara med fyra-fem bilder innan den börjar igen...
Hade jag råd skulle jag investera i en digital systemkamera, men det är ju inte direkt nåt man tar med på overallsfest, så just nu skjuter jag en del med mobilen - synd bara att kvaliten skiftar så förbannat med den...
Gah!

Kommentarer
Postat av: Lexie

Det där med digitalkamera som slukar batteri känner jag igen. Min gör likadant. :(

Postat av: Lutta

Ohhh.. VA du är söööt!!! Lutta tycker om Stafan :)

2007-04-18 @ 00:24:29
URL: http://www.lutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback