Nu är det fredag.

Sådärja, tvärmätt efter första besöket på Akademien sen jag gick hem sjuk som faan under Insparken. Yes, jag var värd att fylla magen med tacos!

Men de enda förändringar jag såg sen vi städade undan det sista och öppnade var att några hyllor hittat upp på väggen bakom baren och att bänkskivorna satt fast. Disken hade hittat rätt också, men det såg ut som om en granat briserat därinne...

Längst bort i baren låg en ho som inte satt där den skulle, kvartsstaven som låg utmed innerkanten där jag silikonade det sista jag gjorde ligger fortfarande omålad och lös, för att tända framsidorna på barerna måste man kräla omkring på golvet och rota bakom speedracken, ingen el vid bänken bakom för att exempelvis plugga in ciggskylten...
Fan, kan inte nån ta tag i det där? Ett dagsverke och det är fixat!


Nu kommer jag få majoren på mig igen, men Persson förnekar sig inte. SVT Text idag: "Dataintrången kan avgöra valet" " -Vinner de kan det mycket väl vara just därför att man gjort det här intrånget i våra datorer"
Alltså, Leijonborg har knådats, hackats och malts till färs och blivit nedstampad i marken den senaste tiden sen det här rullades upp, men han ger sig inte - det kanske går att krama lite till ur det här? Det var ju så bra att de var "tvungna" att gå ut med det mitt i natten, bara timmar efter Fredrik Reinfeldts framgång i SVTs utfrågning...
Samtidigt kräver han 'alla kort på bordet' av Leijonborg, men vem var det nu som skulle lägga alla kort på bordet? Jo, det var ju Bodström som skulle visa exakt hur det gick till mellan Sverige och USA när polisen trampade in hos The Pirate Bays webhotell och plockade med sig allt utom taklampan! Men när Rapport ville ha ut mailkonversationen visade det sig att Bodström inte alls ville visa några kort - uppenbarligen sitter han med Svarte Petter?

Men det allra värsta är Marita Ulvskogs utspel om dataintrånget. Visst, sådant ska man inte ägna sig och det får man heller inte, men vad händer? Hon sitter med gråtmilda ögon och darrande underläpp (ungefär) och kläcker ur sig att "det känns som att ha blivit våldtagen..."
Hur i hela helvete kan man jämföra någon som läser några dokument med det absolut
vidrigaste man kan göra mot någon överhuvudtaget?

Jag såg en riktigt svavelosande insändare om det i nån tidning och jag håller med till sista stavelsen. Fy fan vad ruttet!

..och förresten: vem tror att Folkpartiet fortfarande i så fall kan utnyttja nån info de hittade? Det är snarare sossarna som borde skaffa sig vettig säkerhet.

/red
Hehe, såg slutet på debatten på SVT nyss och det märks vilka som är proffs på det där. Hela Alliansen och Persson drog sina slutpläderingar med blicken stadigt in i kameran och nästan helt utan ögonkast ner på stolparna. Men Peter Eriksson tror jag inte ens tittade in i kameran förrän efter halva pläderingen och både han och Ohly läste helt innantill med ständiga blickar ner på pappret på bordet...Svårt det här med föredragningar. ;-)


Nåväl, nu är det helg och jag ska inte göra ett smack. Jag har inte råd att gå på krogen och inte heller direkt lust för det, tror det mest blir knallande runt med musik i öronen på dagarna...
Passar min sinnesstämning.


Dagens låttips

 Återigen har en massa Eva Cassidy rullat i Winamp och jag får både ståpäls och tårar i ögonen när jag hör henne sjunga. Ståpäls eftersom hon hade en guuuuudabenådad röst och tårar i ögonen eftersom hon dog alldeles för ung. Tänk om hon varit mera positiv till att spela in sin musik - hur mycket örongodis hade vi inte haft då..? Nu blir det Over The Rainbow.

Somewhere over the rainbow, way up high
In the land that I heard of once, once in a lullaby.
Somewhere over the rainbow, skies are blue
And the dreams that you dare to dream really do come true.

Someday I'll wish upon a star,
And wake up where the clouds are far behind me.
Where troubles melt like lemon drops
Away above the chimney tops
That's where you'll find me.



(fan att man inte kan placera bilder exakt där man vill ha dom i den här **** editorn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback