Jag är ett unikum!

Jag har aldrig hört talas om någon som gått på penicillin, men ändå blivit förkyld samtidigt. Well, I'm the undantag!

Den här eviga blåsten som varit den senaste veckan har gått rätt hårt åt min stackars hals verkar det som, hostar bara mer och mer och har den där otäcka brännande känslan i halsen... Usch usch.


Mer på jävelskapslistan: jag började dona med lyset på gamla Bettan igår och lyckades få igång det så det lös precis som det ska! Jubel och fröjd! Mitt bökande med ljuset i bakluckan betalade sig!
Men när jag åkte till jobbet i morse var det samma visa igen: inte en lampa åt nåt håll förrän jag slog på halvljuset...
Idag stod jag och Asp och resonerade kring problemet och prövade fram och tillbaka med säkringsförteckningen i högsta hugg. Utbyte av en gammal sliten säkring och allmänt kratsande av ärg gjorde att det återigen började lysa precis som det ska! Tjoho!

Vi pillade vidare med våra bilar, Asp tråcklade ihop sitt växellänkage med en slangklämma och några buntband medan jag fyllde på förgasarolja och sprayade dörrgångjärn med 5-56.
Dags att åka hem, jag drar igång motorn och tro fan att det inte lyser som det ska!

Det hade gått tjugo minuter och jag hade inte ändrat på ett skit. :-/


Peter Eriksson i Utfrågningen på SVT i bakgrunden, hörde en i publiken som frågade varför han får använda våld för att freda sig själv på stan, men inte för att freda sin hund från en varg och undrade över Miljöpartiets inställning till det. Svaret var ju givet, de vill ha en mångfald i naturen och blablabla - att det går åt ett gäng hundar om året är tydligen smällar man får ta. Sen slutade jag lyssna.

Förresten måste Miljöpartiet älska mig!
Deras valpropaganda kom med reklamen häromdan och jag slängde det direkt i pappersåtervinningen!
 Jag ödslade inte ens energi på att öppna det - det måste ju vara helt i linje med deras politik! :-D

Förresten har jag inte hört nån fråga än om varför han kör en stor stadsjeep i stället för nåt miljövänligare alternativ...


Gick förresten till chefen igår och sa att jag letar jobb i Stockholm. Inte på något sätt för att jag tänker ge mig iväg i morron dag, men mest för att vara ärlig och uppriktig. Dessutom kanske det låter lite konstigt om en presumtiv arbetsgivare skulle ringa Kalle och börjar fråga om mig "eftersom han sökt jobb hos oss" "Öhm, jasså..?"


Men nu ger jag fan i det här, jag och min rinnande näsa går och knyter oss...

Kommentarer
Postat av: Asp

Frågan om stadsjeepen kom tidigt... Som försvar kom att det var hans fru som hade den och i norrland är det snö på uppfarten. Själv kör han en Sittochträng Exantia... Disel 5-6 år gammal.

2006-09-06 @ 15:02:11
Postat av: StefaN

Haha, orkar han inte skotta? Han kanske skulle behöva någon som utför lite "hushållsnära tjänster", men det är kanske för borgerligt? ;)

Hm, en *gammal* diesel med andra ord, utan partikelfilter och annat bra som finns idag...
Mångfacetterad, den där Eriksson!

Postat av: Lexie

Du är inte ensam om att vara sjuk. Jag fick någon släng av infuensan igår jag så jag låg deckad hela dagen. Idag har det varit bättre. krya på dig!

2006-09-06 @ 22:43:22
URL: http://lexie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback