En liten valsammanfattning

Tja, Persson förnekade sig inte in i det sista...
Bildt sade det redan i studion att han inte hade följt traditionen att skaka hand med det segrande partiets ledare. Det ryktas att handskakning skedde i sminket, men han hade inte stake nog att göra det framför kameran.

val.se är fortsatt en kanonsite! Nu börjar det droppa in exakt hur många röster partierna fick och det öppnar upp en hel guldgruva!

Att Unika Partiet bara fick 220 röster är väl inte så förvånande, men att VIKINGAPARTIET-VALVARUHUSET 53 PARTIER fick en officiell röst innebär att det är ett registrerat parti med förtryckt valsedel! Flin


Går man sen in bland de handskrivna valsedlarna börjar den stora humorn...

Lordipartiet 2 röster, Osynliga Partiet 3 röster (ha!), Intellektuella Hårdrockare 2 röster och Fri Fart Partiet 1 röst. Men Ölpartiet fick också bara en röst! Skandal!

Vi noterar också att Arne Anka fick en röst medan Kalle Anka (med skiftande stavningar) fick hela 102 röster!

..och minsann fick inte Ny Demokrati två röster också! Tack Ian och Bert för att ni har röstat även i år!

Allmänna guldkorn: Ett parti pilsner, Bluffpartiet, De arbetsskyggas riksförbund - bland karpar och kantareller, Det kvinnliga höftpartiet (KHP), Högavlönade skitskallar, Islamdemokraterna, Nuffelpartiet 90000, Partiet för främjandet av OEM, Svek och Löftesbrytarpartiet samt Tyskland.


Sedan kom något jag tycker är rätt tragiskt. Jag är ingen större vän av Rix FM (skitkanal) och framförallt inte av deras morronprogram. Grabben är väl rätt okej, hon har en så gäll, skrikig, påträngande röst att jag bara inte står ut och så då den där "Fylking Sverige" som han envisas med att säga. De gapar och tjattrar och snackar i mun på varandra och det är ett jävla liv - i ett morronprogram!
Nä, tack vet jag Adam och Gry - det är som två polare som sitter och snackar skit. :)

Men.
Nu har Rix uppenbarligen haft nån tävling eller utmaning av nåt slag eftersom bland de handskrivna rösterna är en drös röster på Rix i skiftande former. Visst, skitkul att uppmana folk att slänga bort sin röst, något som fan inte är så självklart att ha i många delar av världen, på ett jävla jippo i radio...
Kan man sjunka lägre?

Jag trodde jag tyckte illa om Rix innan, men det här tar priset.


Men nu över till något roligare - derby på Råsunda!
Det har inte gått fem minuter efter avspark förrän backen Tamandi får iväg en djupledsboll till Mendes på vänsterkanten. Han tar emot och med en spark över huvudet får till ett inlägg till Tjernström som vänder runt sin back och klipper in den i bortre burgaveln - 1-0! :-D
Fan vad skoj att det just var Tjerna som fick sätta det avgörande målet i derbyt, och i det här läget i serien också!

På tisdag är det dags för nästa derby - mot Bajen...

Förresten, nu är jag inte nåt större fan av Djurgårn, men på en punkt stinker det riktigt jävla illa.
På tisdag har AIK som sagt hemmamatch mot Hammarby och jag satt och tittade på biljettpriserna på Ticnet. Lite upptrissat eftersom det är derby, men det är inget ovanligt. Annars var det normala skillnader mellan läktarsektionerna och samma pris för Black Army som för Bajen Fans. Självklart tycker jag.
Men så resonerar inte girigbukarna i Djurgårn. Eftersom skansengänget hade hemmamatch var det dom som satte biljettpriserna idag och tro fan att det var dyrare för Black Army jämfört med Järnkaminerna!

Girigt eller osportsligt? You tell me...


Jag märkte igår att Bilprovningen har faktiskt en smart loginfunktion till boka-på-internet. Farsan hade slängt kallelsen där koden stod, så jag trodde jag skulle få beställa en ny kod som skulle skickas hem till farsan (eftersom han står på bilen fortfarande), men inte då! Eftersom utvecklarna tänkt till lite var det inga problem att logga in i alla fall!
Nu ska jag hitta en kvällstid i Tidaholm! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback