Fotboll hela kvällen!

Det här blev ju riktigt roligt!

Slözappade lite och hittade Tv6 som sände en fotbollsmatch från England - en välgörenhetsmatch för Unicef mellan England och resten av världen! Max fyra riktiga fotbollsspelare på plan samtidigt, sen var det påfyllt med diverse andra stjärnor som Robbie Williams, Gordon den elake kocken, Ben Johnson (!) tillsammans med gammelfolk som Zola, Schmeichel, Maradona...
Kom in i andra halvlek och det var riktigt kul att se! Tempot var väl inte det högsta och kvaliten varierade rätt ordentligt beroende på bollinnehavare, men ändå... Det första jag såg Ben Johnson göra var att försöka "glidtackla" en engelsman - han hoppade jämfota rakt in med raka ben och samtliga dobbar först! Tur att engelsmannen var med på noterna och hoppade undan i sista stund, annars hade vartenda korsband på honom flaggat på halv stång efteråt, haha...

Men varför i hela helvete kallade de spektaklet för "Soccer Aid"..? I England, Europa och resten av världen heter det football, det är bara i USA de kallar det för soccer. I deras variant av football tar ju spelarna upp den ovala bollen och kutar omkring med den mest hela tiden...


Zappade vidare och hamnade mitt i "Skruva den som Beckham" och fastnade igen såklart. Har inte sett den förut, men en film med Keira Knightley och "hon den nya indiskan i Cityakuten", den fortsätter man se! Mums! ;)


Sen blev det stor humor i Groundhoppers! En dokumentär om två norska bröder som gett sig fan på att se fotboll på samtliga arenor i Englands högsta divisioner - totalt 92 stycken!
De tar semester samtidigt, köper nån slags tågluffbiljett som gäller i England och sen ser de så många matcher som möjligt innan de åker tillbaka till Bergen igen. De bor alltid på puben Kingfisher som ligger strategiskt mitt i England och träffar och känner folk precis överallt!
De är minst sagt metodiska också, just nu ligger de på strax över 60 och för statistik över matcherna de ser också - den ene har ett Exceldokument med match, arena, lag, resultat, publiksiffra och så vidare. Han skriver också upp namnet på varje pub de går på, men den informationen är hemligstämplad, haha...

Nog för att just de där bägge dårfinkarna är lite extrema, men jag kan nog se tjusningen i det hela faktiskt. Åka runt i England och se en massa är skoj, bo på pubar är suveränt då det är ett billigt boende och man får lätt kontakt med folk (bodde på pub när jag var i London och hälsade på syrran när hon jobbade där, hur bra som helst) och i divisionerna under Premier League är det inte så förbannat dyrt att gå på fotboll heller... ;)

Fast man kanske ska börja med nåt enklare, typ att klara av Allsvenskans arenor först? ;)

Då har man några kvar, helt klart. Råsunda och Olympia i Helsingborg kommer man inte långt med! Stadsparksvallen kan jag inte räkna för J-Södra spelar i Superettan och Borås har ju byggt nyttt sen jag var på fotboll där senast... Stadion och Nya Ullevi räknar jag inte, då var det ju konserter...

J-Södra får helt enkelt gå upp i Allsvenskan så jag kan räkna Stadsparksvallen också!

Kommentarer
Postat av: Max Power

Amerikanarna är inte friska helt enkelt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback