Nu är det krig!

Frölunda - Linköping i ena semifinalen vilket känns ganska ointressant - än så länge.
HV71 - Färjestad i andra semin - här kommer det smälla på!

En repris på finalen för två år sen, kan det bli mer tändvätska än så för HV som helt missade slutspelet förra året?


Vissa är förresten lite förundrade över att jag hoppas på att det ska gå bra för HV, stockholmare och gnagare som man trots allt är...

Men det är inte så svårt egentligen: de ligger inte i samma division. AIK ramlade ur Elitserien för några år sen, inför förra säsongen blev de nesligen nerpetade ett hack till division ett "tack vare" den där jävla elitlicensen, men till skillnad från Örebro i fotbollen överklagade de inte härifrån och till evigheten och de spelade omgående upp sig till Allsvenskan igen. Örebro överklagade allt som gick, förlorade allt som gick, spelade i Superettan (för all del tillsammans med AIKs fotbollssektion som åkte ur men som är tillbaka igen) med en till stor del allsvensk trupp och slutade nånstans i mitten av tabellen...
Hade AIK legat i Elitserien tillsammans med HV hade jag haft det både bättre och sämre. Några gånger per säsong hade jag kunnat leta mig upp till Kinnarps och stått i klacken och hoppat i en snygg svart tröja, men livet i stan hade blivit bökigare iom att man bara nästan hade hoppats att det gått bra för HV... ;)

Apropå fotbollen förresten, fan vilken taskig timing J-Södra har! Förra året kvalade de också till Superettan, men fick ordentligt med smörj och fick spela kvar i tvåan också förra säsongen. Men till förra säsongen lyckades ju AIK spela sig ur Allsvenskan tack vare tidernas uslaste höstsäsong, så hade J-Södra fixat kvalet hade vi haft finbesök på Stadsparksvallen! Typiskt...
Men i år kan det nog bli kul i alla fall på vallen! Eftersom det var gratis inträde på ståplats i kvalet var det en rackarns massa folk där, även om det var lite smådugg mest hela tiden, och kan de hålla intresset uppe under säsongen kan det nog bli kul!

Det ligger en massa klassiska lag i Superettan, så det kan nog bli en och annan söndagsmatch däruppe. Ta bara premiären: hemma mot Brommapojkarna! Sen har vi Degerfors, Åtvid, Peking... och inte minst Örebro, haha!


Om bara SvFF vill fastställa spelschemat för matcherna efter VM i sommar skulle jag bli glad - jag har en liten tradition av att åka till Borås för att se Elfsborg - AIK nämligen. Som det ser ut nu är det en måndagsmatch vilket är klart illa, då kan man ju inte ta en pilsner på plats...

När jag kikar närmare på spelschemat är bortamatcher för AIKs del på helger väldigt sällsynta, det är genomgående måndagar, förutom en enda stackars lördag, en torsdag (!) och två onsdagar - tillika derbyn mot Skansen och Bajen.
Det är nästan så man funderar på om SvFF fortfarande lever kvar på 80-talet och huligankrigen från den tiden och "lottar" AIK att ha bortamatcher på vardagar så inte lika många kan följa med... *suck*

För att citera Just D:
en pundare
som begrunda're
lägger av för att leva sundare
han möter en omvärld, fientlig och sluten
som bara ser tiden som är förfluten...


Från min tid i Black Army var det bara en utmaning - var det en veckomatch var det bara mera sport att få med så många som möjligt på en tokresa mitt i veckan. Måndagsmatch mot Helsingborg? Vi hade ändå två fulla bussar som rullade...
..och vilka blir det som åker på de resorna? Jo, de mest fanatiska supportrarna, dvs SvFF skjuter återigen sig själva i foten.


Nåja, nånstans där i framtiden har jag årskort på Östra Övre, då slipper jag fundera över sånt... :-D


I morron onsdag är jag ledig! Tjoho!

Kommentarer
Postat av: john

efter att ha läst din blogg kom jag fram till att du har för mkt fritid!
härja

2006-03-21 @ 23:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback