Ambivalens

Knasig dag.

Fick ett lika oväntat som något olustigt besked idag, en reaktion eller snarare en utebliven reaktion satte igång de mörka tankarna igen och jag vankade omkring här och hade bara Orup i tankarna...

I Stockholm är jag född
Där har jag min familj,
och jag hittar nästan överallt, men mitt Stockholm
har blivit kallt.


Men jag tog mig samman och tillsammans med min trogna vän cd-walkmannen avverkades ett Munksjövarv plus lite till. De senaste dagarna har Wilmer X snurrat väldigt mycket i högtalarna, så ock idag. Deras samling Silver är riktigt bra - Wilmer är ett av de band där man inte känner igen titlarna på omslaget, men när skivan väl snurrar gnolar man med i det mesta. Framförallt är det musik man piggnar till och gaskar upp sig av, det räddade min dag...
En låt har satt sig riktigt ordentligt - den återfinns längst ner. ;)


Veckans höjdpunkt: Parlamentet! Min absoluta favoritrond "Det är klart man hänger med" står sig genom åren, det är här de verkliga asgarven kommer!
Idag var Pia snabb som en huggande kobra på frågan vad en tjock gris man stoppar sina besparingar i kallas: Pär Nuder! :-D


Dagens låttips:

Att det blir Wilmer X har jag ju redan flaggat för, så det är ju ingen större överraskning direkt. Låten i fråga heter Vem är den flickan, en pop/rocklåt i vanlig Wilmerklass, dvs medryckande av bara tusan och med en riktigt bra text dessutom... :)

Jag tittar ut  från mitt fönster, ser gator frusna träd    
Det viner till, himlen öppnas, flingor singlar ned.    
Två ögon som glimmar, en skugga jag ser    
En viskning i mörkret, sen ingenting mer.    

En lampa släcks, en stjärna tänds, en skugga börjar ta form.    
Jag hoppar till när hon vänder sig om och lyfter blicken mot mig.    
En flicka, en hägring en vinterklar kväll    
Hon ler och hon rodnar, försvinner igen.    
 
Vem är den flickan, var hör hon hemma?
Hon gav mig blicken som jag väntat på många nätter många år
Vem är den flickan,  var hör hon hemma?
Hon gav mig blicken som jag väntat på många nätter många år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback