Domarjävel!

Domarens flin när han visat Lucic kvällens andra gula kort och drar upp det röda ur bakfickan kommer jag aldrig att glömma... Fy fan, jag undrar hur mycket stålar han fick av Beckenbauer för att hemmadöma?

Sen fick ju tyskarna klättra hur mycket de ville på Ljungberg utan att han lyfte ett finger. Shit vad Freddie var förbannad!

Att Henke missade straffen är på nåt sätt signifikativt för hela matchen - allt gick åt fanders. Å andra sidan håller jag helt med kommentatorerna: den som orsakar/ordnar en straff ska inte slå den. Sen var det ganska fel tillfälle att byta in Chippen just då, Henke fick ju stå och vänta i evigheter...

Men men,  varenda gång tyskarna kom i anfall var det lika många som anföll som stod i den svenska backlinjen, men hur såg det ut framåt för Sverige? Två man på topp ensamma mot Tysklands backar och ibland en ensam Ljungberg som försökte ta sig igenom.

Sveriges akilleshäl har hela VM (och dessförinnan också) varit anfall och målproduktion. Bakåt har det funkat kalas fram till denna match, men framåt har varit en pina att se...

Så nu kommer det kännas ovant att hålla på ett gäng filmande argentinare i kvarten. Tyskjävlarna ska ut, så är det bara!


Midsommar var kul förresten! Firades som sig bör på landet med kossor, mygg och nubbe. Kossorna höll sig i hagen, nubben hittade dit den skulle och myggen höll sig relativt borta. Dessvärre fanns det ett par miljoner knott - vad har de för existensberättigande egentligen? Mygg både ser och hör man, så de kan man jaga ganska effektivt i förebyggande syfte, men knott är ju omöjliga! Man märker av dom först när de biter och sen är man rödprickig nåt vansinnigt...
När jag kommer till jobbet på måndag kommer de tro att jag har mässlingen eller röda hund eller nåt sånt... ;)


Det har öppnat (ännu) ett nytt fik i stan förresten. Det ligger vid Klosterkungen och heter Kaffé Paus - försök uttala det, den som kan, hahaha...

Fy fan, det kliar överallt efter alla knottbett... Dessutom känns det som att de jävlarna fortfarande kryper omkring och biter mig... Det var verkligen traumatiskt mycket knott igår!

Men nu blir det sängen och ta igen sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback