Värme, jordgubbar och sång

Sådärja, nu är det sommar ett tag igen! ;)

Rent tokigt varmt på jobbet idag, luften stod helt still och jag konstaterade att det blåste inte mycket ur luftöppningarna på kontoret - vårt lilla krypin var rent makalöst kvavt.
Kollade lite med ena säljchefen om hur det låg till med luftkonditioneringen egentligen och om man skulle sätta Skanska (eller vilka det nu är) på att trimma det lite, men det löste sig väldigt mycket enklare...

Hasse på VVS-avdelningen kom rullandes med en portabel AC! "Vi har fått en ny modell som demo, så vi behöver inte denna..."

Halleluja! :-D

Tro fan att de inte behöver den förresten, den nya står och blåser kallt vid deras disk, tillsammans med åtta (8) fläktar av varierande storlek! Japp, jag har räknat dom, haha...


Torskade dit på en låda jordgubbar utanför Maxi häromdan förresten. Smarrigt värre att sitta och mumsa jordgubbar med mjölk framför tvn - åtminstone tills man upptäcker att en är möglig och när man lyfter på nästa i lådan hittar man en snigel. Urp.
Förvisso liten, men ändå. Kanske skulle ha sköljt av dom iaf? ;-)


Förra årets stora sommarbegivenhet inträffade den 29 juli när jag och några till var på Ullevi och såg U2. Grymt jävla bra!
I år missade man den stora sommarbegivenheten - jag hade bra gärna sett Robbie Williams...
Råkade som sagt vinna hans liveplatta häromåret och var lite skeptisk, men det är brutalt bra! Killen är verkligen en entertainer ut i fingerspetsarna... Så att ha varit på Ullevi hade inte varit alltför tråkigt skulle jag tro...

Nåja, om det klaffar får jag ju se Joddla med Siv om knappa två veckor!


Shit vad korta brottstycken det blev idag då, men jag orkar inte hitta på nåt mer sammanhängande i den här värmen.


Måste komma ihåg att flytta bilen i morron också. Snart är det första helgfria onsdagen och torsdagen i månaden, då är det städdag och parkeringsförbud! Tog hojen till jobbet idag och om jag bara kan lura till mig en plats utmed bygget behöver jag inte oroa mig för p-lisorna.

Fan, tänk om man hade en egen p-plats eller ännu hellre en garageplats! Då skulle man ha en sportslig att fixa till gamla Bettan så hon kan besiktigas...
Som det är nu är det helt lönlöst: nåt skumt elfel ställer till det med lyset, det lyser inte alls som det ska bakåt och säkringarna smäller på löpande band om jag sätter dit hela... Utan fungerande lampor är det garanterat bara pengarna i sjön att åka till SBP. Dessutom har jag en etta på rost i bakvagnen. Fjädersäten, bakre, övre, båda sidor, rostangrepp tror jag det stod i papprena förra året och kommer man in med en icke åtgärdad etta från föregående år blir det per automatik en tvåa och ombesiktning...
Att ge sig på att ta ner bakaxeln är ett stort projekt för lilla mig, men utan garage är det fullständigt otänkbart att ge sig på - det gör man inte på ett dygn ute på gatan direkt. :-/


Nåja, det dök upp en sommarvikarie till på jobbet idag, så min förhoppning om en minisemester med en långhelg i Hufvudstaden växte sig genast starkare. :)
Transport dit och hem i högsommarvärme är förstås ett problem, men vi får se vad vi kan göra åt det. Den helgen lär det bli i alla fall, ska träffa några polare i stan plus att AIK har hemmamatch på söndagen - min tradition med att se en sommarmatch fortsätter nog! :o)


Alltså, hur kass får en kyl vara egentligen? Såvitt jag förstår mäter man mitt i kylen och min ligger på exakt åtta grader - lägre orkar den inte trots att den går för full effekt... Kul med pissljummen mjölk - inte...
Får kolla med Vätterhem nån dag.

Nu blir det sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback