Skauuune!

Ojojoj, vilken helg! Liftade med M ner i en bensinsnål liten Citroen (inte oviktigt i sammanhanget) och eftersom vi var två i bilen var det fullt.
Baksätet gick att skjuta fram (så vi fick plats med packningen) och vi hade framstolarna så långt bak det gick - då låg ryggstödet dikt an mot baksätets dyna... Tala om Sitt-och-träng! :-D

Väl därnere letade jag upp en fest i studentområdet och sen var det partaj hela natten! Kan säga att desperatgroggarna frampå småtimmarna var inte att leka med. Smultronvodka med flädersaft som späe var väl ingen riktig hit, inte ens när vi hällde på rabarbersaft...

På lördagen var det frukost på mAx som de tycker är häftigt, de har ju nyss kommit till stan därnere. ;) Jag och M stack raka spåret till BK när vi kom ner iofs. ;)

Sen skulle de prompt och bada i Åhus medan jag prioriterade öl, så jag skaffade mig kvällsblaskorna och slog mig ner i Tivoliparken i väntan på O, J och kompani. När vi så småningom gick in på området insåg jag att jag missat en väsentlig grej: man fick ta med sprit in! Överallt satt folk och pimplade bira för fulla muggar... Shit vad jag viggade öl överallt, haha...

Nåväl, först ut var Joddla med Siv och jääävlar vad bra de var! Baktakt på skånska är ju så bra! :)
Hängde väl inte inte med i alla låtar direkt, men de körde riktigt många som man kunde vråla med i - tjoho! Kaj ä gaj, Knudor på min snålle, Uma-Ness från Senegal...

Sen kom legenden, Joakim Thåström! Fanfanfan, Karenina, The Haters, Tittar på tv... Allsång var ordet för dagen!
Jag har en låt som står ut utanpå allt han gjort tidigare och önskade inget annat än att han skulle köra den. På nätet hade jag hittat en setlist från turnépremiären och eftersom den var med där hade jag lite förhoppningar om att jag skulle få höra den.
Jajabullar, helt plötsligt känner jag igen det välbekanta introt till Kriget med mig själv och då var det ju extas rakt av... :-D

LIte pusta och återhämtning (och inköp av extremt snygga t-shirts) och några öl innan mitt triss i gig kompletterades av Dia Psalma. Naturligtvis var det lite mindre drag än det makalösa infernot i Atlantistältet på Hultsfred, men tack vare att jag stod nära scen var det inga problem - det var rätt bra drag därframme också. ;) Balladen om lilla Elsa, Alla älskar dig, Den som spar... Man var lite hes där på slutet kan jag avslöja.
Reaktionen på ett av extranumrena blev likadant som på Hultan förresten: gitarristen plinkar igång riffet, publiken ger upp ett jättevrål och tar över direkt från första raden... Moder Justitia ser ner på mig, är det så fruktansvärt det brott jag begått..?
Tro rätt, tro fel är grymt jävla bra!

Sen var jag rätt slut och upptäckte att nästan varenda käft hade dragit - några hade brått till buss till utanför stan, andra var locals som hade suttit utanför och lyssnat, så jag kollar med W vilken buss jag ska ta, åt vilket håll och hur långt innan jag hittar ett öltält på ett torg där det är mycket folk och där hittade M mig så då blev det mer öl innan jag tog bussen och åkte "hem".

I söndags blev det pizza på Viking och bad i Åhus. Jag har inget emot att bada, men är man uppvuxen med utsikt över Mälaren går salt och tång fetbort - fy fan vad äckligt det är...

Efter en glass på Glassbåten (doh) i Åhus hamn (där vi åkte förbi helgedomen - spritfabriken där de gör Absolut) letade jag rätt på M och vi kom hem sådär vid tiotiden till Jönköping - då blev det rakt i säng kan jag säga. ;)


Idag har jag letat resa hem till Stockholm vilket gick sådär i början, men sen gick det strålande!

Mer om det i morron, nu blir det sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback