Semesterstängt?

Usch, semestern ställer verkligen till det...

Inte så att vi har mycket att göra på jobbet för att alla semesterfirare väller in samtidigt, eller att vi går på knäna för att halva personalstyrkan är på semester - man får ju för fan inte tag på leverantörerna!

Ta en fönstertillverkare till exempel. Inte nog med att de blev överhopade med jobb under vår öppningskampanj, de har flyttat leveransdatum framåt flera gånger, upprepade gånger... De skyller på att ett verktyg de behöver i tillverkningen gick sönder och var svårt att få tag på ett nytt, men det skiter ju kunderna i - de vill ha sitt fönster!

Men det slutar inte där.
Häromdan när en kund kom för att hämta sitt fönster (som de beställt i mars) hade det blivit fel på något sätt, kommer inte ihåg hur, men jag lyfter luren till leverantören för att fixa ett nytt fönster och med lite smörande få dom att rappa på eftersom vår kund hade ett hål i väggen där fönstret skulle sitta.
Vad händer?
"Hej och välkommen till *beeeep*. Vi har semesterstängt från vecka 27 till 30 och öppnar igen den 31 juli. Välkommen åter!"

Hur i hela glödheta Hälsingland kan man stänga igen en tillverkningsindustri fullständigt? När man ligger efter så det sjunger om det i orderstocken?
Okej att industrisemestern är ett inarbetat faktum i det här landet, men det är dags att vakna ur Törnrosasömnen och inse att världen inte stannar för att man själv vill klippa gräset en vardagseftermiddag.
Vad skulle hända om vi stängde igen varuhuset och satte en lapp på dörren: Hej, vi är lediga. Kom tillbaka i augusti! Kunderna skulle gå nån annanstans och vi skulle torska både inkomster och anseende!

Det är bra blåögt att tro att kunderna tar hänsyn till semestrar när de väntar på sina grejor.
"Jag behöver en ytterdörr här så jag kan låsa om mig! Jasså, ni har semester? Jamen förlåt, jag kan vänta i fyra veckor och ha lite plast i dörröppningen så länge..."
Fet chans.


Sorry about the rant. ;)


Förra helgen Donsö, denna helg Kristianstad, nästa helg Stockholm. Shit, och vissa tror att dom är globetrotters bara för att de åkt tåg i Ryssland... :P

Tivolirock ska bli riktigt kul, satt och betraktade spelschemat på jobbet idag och njöt... Värma upp med Joddla med Siv, äntligen få se Thåström efter det och sen tokpunk med Dia Psalma. :-D

Ska bli skoj att komma hem till Stockholm också! Förhoppningsvis träffa lite polare i stan på lördag, söndagsmatch på Råsunda och lite tunnelbanande mest hela tiden! *weee*
Dessutom har SL öppnat ögonen och infört enhetstaxa: 20 spänn och det är bara att åka! Precis som i Göteborg, kanonsmidigt. Alltså kostar det inte 60 spänn längre att ta sig in till stan från Ekerö... :)

Sen har man ju en liten systerson att inspektera också såklart! Morsan har tjatat på mig så örona blör, så det är ju bäst att titta förbi Hässelby. Man kan faktiskt sträcka sig så långt som att säga att det är anledningen till att jag åker upp. ;-)
Men fan, då borde man ju ha med sig nån sorts present till det lilla underverket... Vad ger man en sexveckors grabb? En flaska sprit eller en spahelg (som det brukar bli i kretsen numera) funkar ju inte riktigt antar jag, haha...


Men nu ska jag packa väskan inför morrondagen!

Dagens låttips:


Jag grävde ner mig långt i mp3-partitionen häromdan och hittade ett par dammiga gamla mappar man inte tittat i på ett bra tag. På en stod det The KLF - The White Room [1991] och genast ljöd det ljuv elektropop ur högtalarna. En av världens bästa skivor? Garanterat!

"This.. is Radio Freedom!" *ratatatatatatatata*

Kommentarer
Postat av: Tess

yes i am the globetrotter ;-) yehaa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback