Helg! Helg! Långhelg!

Jajabullar, nu är det helg så det står det härliga till! Röda dagar på vardagar tycker vi om! :)

Nu under julhelgerna har partytarmen gått på tomgång (speciellt efter urladdningen strax innan jul med tre fester på tre dar, puh), men nu har den vaknat till liv igen - undrar om det är nåt drag på stan en trettonhelg? Jag vill festaaaa...

Inte blir suget mindre av att sitta och läsa på Hjärtslagets sida och leta runt på Lundakarnevalens site efter info man inte hittar... Kommer de ha fem öl för hundra spänn i år också? Hoppas!


Men ibland blir jag riktigt trött på folk. När jag jobbade på Kåren förra vändan, där i trakterna av 2001-2002, var det samma person som idag som har hand om lönerna - inga namn nämnda, men ni som vet vet. Jag jobbade där 1½ år och de två åren som omfattades av det fick jag kvarskatt bägge gångerna. När jag tittade närmare på det och räknade lite visade det sig att för lite skatt dragits. När jag frågade den ansvarige om detta efter första gången sa han nåt i stil med "nä, jag drar efter listorna" då det tydligen finns listor över hur mycket som ska dras beroende på var man bor och vad man tjänar. Året efter var det samma visa igen.
Idag kom kontrollbeskedet för den här vändan - jag var ju trots allt anställd i två veckor under Insparken som Aspslav. ;)
Gissa EN gång om rätt skatt dragits? Nänä, 23% tyckte klåparen var lagom...

Kvarskatt, here I come - igen... *suck*


Nåja, jag får försöka glömma det i helgen istället - här ska tullas på ölförrådet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback