Meh...

Efter tolv timmars sömn i natt vaknade jag och mådde mycket bättre än vad jag fruktade igår. :)
Förvisso spänner det fortfarande lite i halsen när jag sväljer, men det är inte den där smärtan man får när det är värre...

Tack för det!


Alltså vågade jag mig ut på stan (iklädd stooora tjocka vinterjackan trots nollgradigt) och tittade lite på folk. Blev lite förvånad av att se en buss ståendes på Hoppets Torg, men det visade sig att om man laddade sitt Värdekort där fick man femti riksdaler i rabatt - som hittat eftersom jag bara hade nitton spänn kvar på mitt kort! :)

Knallade bort till Akademibokhandelns nya lokaler på Smedjegatan och letade efter de två böcker jag sett ut i reakatalogen. Av nån värdelös anledning kunde man inte förboka i Jönköpingsbutiken i år, så självklart var typografiboken slut och Stockholmsboken hade de inte ens fått överhuvudtaget... :/ Gav däremot efter för min fascination för Andra Världskriget och torskade dit på en bok om SS.
Kilade upp och kollade Åhléns rea, men den var inget att ha. Bokias var bättre, men inget kap där heller.

Jag måste dock säga att Ackis nya lokaler var riktigt bra, trots källarplan! Öppet och ljust, lite nivåskillnader i golvet här och var - riktigt bra! Fick lite vibbar av deras gigantiska butik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm - den är enorm! Skulle tippa på att den inte är mycket mindre än Coop Forum på A6 och hittar man inget intressant där, då är man bortom all räddning... ;)

Så nu när jag kom hem surfade jag till Bokus och hittade Stockholmsboken, billigare och med fri frakt. Hoppas bara att den finns kvar...


Under promenaden runt stan och extrasvängen förbi Rocksjöparken och Vätterstranden lyssnade jag på gammal god pudelrock! Blev lite inspirerad av en polare häromdan och rotade fram några plattor av Guns N' Roses - shit vad bra! Idag var det Use You Illusion I som lyssnades igenom, nästa gång blir det tvåan! :D

Nu ska vi bara se om det händer nåt i kväll. Det ryktas om att 05 ska supas ut...


Dagens låttips:

Jao, klart det blir GN'R när jag lyssnat på dom! Gick och flinade åt Back Off Bitch när jag var ute - lyssnar man på texten och samtidigt tänker på vissa tanter på en viss Tillståndsenhet... ;)

I ain't playin' childhood games
no more
I said it's time for me
to even the score
So stake your claim,
your claim to fame
But baby call another name
When you feel the fire,
and taste the flame

Back off, back off bitch
Down in the gutter dyin' in the ditch
You better back off, back off bitch
Face of an angel with the love of a witch
Back off, back off bitch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback