Big bang!

Man kan ju säga att det var mer att göra idag... ;)

Först invigning med tal av Sverigechefen, klippning av band och hela baletten - sen vällde det in folk! De stod faktiskt och köade utanför när vi öppnade! :)
Det som gick absolut först var inbyggnadsspotar - 1, 2 eller 4-spotar fanns den första timmen, sen var det soprent. Då blev det duschhörn istället, jag vet inte hur många vi öste ut från överlagret på logistiken...

Massa förmedlingsordrar och hemkörningsordrar blev det också, redan första dan! Tror rekordet slogs av nån som handlade för 36 000 spänn...

Men skit i det nu - vilken sanslöst spännande final det blev i damcurlingen! Vid 5-3 i åttonde trodde jag det var klappat och klart, men inte då...
I mitten av elfte var det kört, det var jag säker på - två stenar i boet för schweiziskorna och gott om guards framför, men en enda sten slog bort dom. Likadant med Norbergs sista sten - två stenar i boet som måste bort, både jag och kommentatorerna var inne på att knocka den yttre och vinkla in bakom den andra för att ligga närmare mitten, men inte då... Touch och knock tror jag de kallar det, svårt som tusan (inte blir det mindre svårare av att det är den absolut avgörande stenen i en OS-final) men jävlar vad den satt!

Underhållning på hög nivå! :-D

Nu ska jag krama kudde, har otrevliga känningar i hals och lymfkörtlar, så här ska sovas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback