Jag har balla släktingar

Väcktes av farsgubben som ringde och sa att "nu är jag på Elmia (för att köra en lastbil efter mässan till Södertälje åt Scania, reds anm) och ska till Falköping eftersom farmor fyller år i morron, ska du med?"

Det var ju bara att kliva in i duschen... ;-)

Åkt lastbil har man gjort många gånger, men det är fan alltid samma visa. Förarstolen kan man ställa in på alla möjliga sätt och ett par omöjliga, men på passagerarstolen ska man vara glad om man kan tippa ryggstödet bakåt... Hittar du ett justerbart svankstöd är du verkligen i himmelriket! Fast på den här kunde jag både fälla ryggen en bit bakåt och skjuta bak stolen så benen fick plats - tumme upp!

Väl i Falköping hittade vi farsans kusin från Vetlanda som tagit med sin mor plus deras syster (ingen av dom har jag träffat på hur många år som helst) och när vi kvistade över till min faster för att käka var mina tre kusiner där, plus två kusinbarn jag inte träffat förut och en kul hund! :)

När man var liten tyckte man det var evinnerligt tråkigt med såna här släktträffar och tillbringade den mesta av tiden med kusinerna (japp, vi hade ett kusinbord när vi åt, hahaha), men nu är det ju hur kul som helst att höra di gamle sitta och dra rövarhistorier om allt som hänt när de växte upp i skogarna i Småland! Vuxenpoäng på det, va?

Trots det avhandlades lite nutid också såklart, vi skrattade åt Sverkers utfrågning av politikerna om energipolitiken i tv häromdan och hur det var kom vi in på kungligheter (jag fick lära mig nåt nytt om prins Harry i England - tack för det, Patric) och rätt vad det var så var Hey Baberiba på tapeten.
Ojojoj, grova drifter med den svenska kungafamiljen, hur går det ihop med gamla tanter som läser Hänt i Veckan om vad de riktiga har för sig?
Det visade sig att dessa (som de själva kallar sig) gamla käringar i 80-85-årsåldern sitter och skrattar så de gråter åt det!
"..och lille Carl-Philip som alltid ropar efter mamma, hahaha.." :-D

Oväntat, men jävlar vad välkommet! ;)


Lite mindre välkommet var beskedet att restaurangfesten på Huset inte blev av - de ska tydligen komma redan i morron bitti och börja bygga om, så de hinner helt enkelt inte städa (sanera) efter en sån tillställning... Damn!
Det blev till att stanna hemma och kurera sig i stället.


På tal om det, igår höll man igång ganska bra under Dônkbrännbollen (som för övrigt kvalar in som en av de roligaste under alla år - tänk vad lite vatten/lerpölar kan vara underhållande!) men eftersom vi hamnade i ett mellanfestvakuum (vi hittade ingen) kom vi tidigt till Akademien och där tappade vi liksom fart.
Iofs tappade vi fart redan innan. Sträckan Vätterstranden-Unnergånga-Kanalen tog långt över en halvtimme...
Men under kvällen märkte jag att trots att alkoholen säkert dövat en hel del gjorde det fortfarande ont att svälja, så vid halv två knallade jag hem.

Jag har inte velat erkänna det för mig själv tidigare, men nu går det inte att blunda för faktumet längre: jag har en halsböld igen. Fan!

Jag vet dessutom alltför väl sen förra sommaren hur man åtgärdar en sån... Ekvationen "tokigt varfylld tonsill + skalpell + spruta med den grövsta kanyl du kan tänka dig" ger inget roligt resultat.
Det gör så förbannat ont...

Senast fick jag tillbringa natten på Ryhov efter ingreppet inklusive en skalpellomgång till dan efter (men utan spruta den gången) och det var trevligt med näring i droppet och en hästkur medikamenter rätt ut i blodet. Fick käka penicillin i tio dar och det är inga problem att dricka alkohol på det, men dessutom är det Flagyl som gäller för att hindra infektioner i skalpellsnittet - det ska man inte blanda med sprit! Tänk Antabus...

Alltså känns det lite motvilligt att kvista upp till Ryhov innan torsdag förmiddag om man säger så.

Å andra sidan gör det så ont att svälja att det kanske inte spelar nån roll? Jag lyckades ju knappt dricka nåt i gårkväll, så vad säger att det går bättre i dagarna som kommer?
Gah, dessa moment 22...


Jaaa, nu har jag sett Sporten på fyran där AIK återigen går upp i serieledning i Allsvenskan - efter att ha dängt till Öster med 5-1 på Råsunda. Kanske lika bra att farsan var ute och körde lastbil idag... ;-)
Men vem hade trott det när serien startade i våras? För all del bara ett år i Superettan, Mjällbys knän höll bara en match och en trupp till stor del beståendes av allt annat än allsvenska spelare - undantaget Tjerna, Boateng och en trasig Mjällby...
Men jävlar i havet vad de har lyckats! En av nycklarna tror jag var att publiken inte svek förra året, trots att motståndarna hette Landskrona, Trelleborg och Brommapojkarna. Jag menar, tog man AIKs totala publiksiffra i Superettan och jämförde med Allsvenskan hamnade AIK snäppet under Djurgården som tog hem guldet det året... Det kallar jag trogen publik!

Nästa match är speciell. Jag har som liten tradition att försöka se en match när jag är hemma i Stockholm och än så länge har det klaffat alldeles utmärkt genom åren. Men det finns en tradition till: bortamatchen mot Elfsborg...
Om två veckor är det dags igen! Lördagen den 9 september åker jag till Borås för mitt första besök på Borås Arena och som vanligt ska jag väl lyckas hetsa Kiltfan till att gå på match... ;-)
I år har jag dessutom triggat Tossa till att vilja hänga på härifrån, så det kan nog bli skoj! Trist för dom bara att det blir bortavinst, hahaha... :)


Men nu blir det kudden, sova mycket är bra när man inte mår bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback