Dimhöljda minnen

Vad hände igår?

Allt jag vet är att jag i godan ro rullar omkring i bilen för att ladda upp batteriet ordentligt, för att i nästa ögonblick ha bilen full av skapligt berusade Lule och Frallan och duktigt berusade Patrik, jag får en bärs i näven, efter ett snabbt stopp vid Bolaget får jag veta att de har shoppat öl till mig och att jag omedelbums ska till Salong Söderqkwist i finstassen för lite kvalitativt öldrickande...

Jaja, det var ju bara att ge efter för trycket (oj vad svårt det var) och sätta igång! Tro fan att det blev caps sen och efter det var undertecknad smått onykter.

Med andra ord kan vi utnämna Gustav och Frans (och Oskar för groggen) till Gårdagens Hjältar! (plats för fanfarer och jubel)


Idag var tanken att tuffa omkring lite till med bilen eftersom bromsarna har en väldig tendens till att becka igen om den står för länge, men det är ju bara att fetglömma i det stadie jag är i för närvarande. ;)


Uppföljning av gårdagens schema:
  • Pröjsa Bonna - check!
  • Ringa Vätterhem - check!
  • Lägga in räkningarna - check!
  • Kånka ut batteriet - check!
  • Hitta Bertil och fixa intyget - check!
  • Inte Akademia på kvällen - hej vad det sket sig!

Sånär som på sista punkten gick det ju riktigt bra, eller vad man nu ska säga. *hrm*


Sedan lyfter vi på hatten för Lule som fick mig att "fixa" Bon Jovis nya platta - den poppar ju på riktigt bra!


Till sist en alldeles ny avdelning:
Dagens låttips!

Idag blir det en suverän ballad av Lasse Tennander som heter Nu Blåser Vi Ut Ljusen (Stolta Stad). På den gamla goda tiden när vi bartendrar hade makten över musiken brukade jag köra den som femitvå-låt och det hörde inte till ovanligheterna att folk kom fram och undrade vad det var för en låt.
Rekommenderas!


Nu undrar jag bara: varför i glödheta är all text på blogg.se just nu på norska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback