Skaderapport

Om jag var något korthuggen i föregående inlägg så torde det framgå med all önskvärd tydlighet att jag var nåt jävulskt bakfull.

Som sagt, hemma vid halv fem, krasch i säng direkt (efter att ha nattat Tindraz o Harnis i soffan eftersom de glömde nyckeln till porten hemma, haha), de gick hem nånstans på förmiddagen och jag försvann ner i sängen omgående igen. Tvingade upp mig och såg F1-loppet och mådde verkligen pyton och så fort presskonferensen var över var det kudden igen!

Nånstans vid femtiden lyckades jag ta mig upp och ut i friska luften och runt Munksjön.
mAx har sällan smakat så gott...

Nu är jag fit for fight igen och i morron är det Man Day 2005! Jag har just styrt upp min anekdotlåt, packat väskan och ska snart till kudden igen. ;)


Fast jag har faktiskt gjort något nyttigt idag! Var inne på Bostad Stockholms site och beställde lösenord så man kan titta närmare på lediga lägenheter. Jag börjar stå riktigt bra till i kön nu faktiskt, i april 1999 anmälde jag mig dit (tack mamma för att du jagade på mig) och nu kan man läsa i statistiken att jag har ungefär 20 000 personer före mig i kön, dvs såna som har köat längre än mig. Eftersom de går enbart på kötid vid utdelningen av lägenheter till intresserade är det av yttersta vikt hur länge man stått där.
Låter det många med 20 000? Tja, det står 100 000 bakom mig i kön. ;)


Ajsomfan, lyckades tugga mig i läppen på Bonna och ståtar nu med en gigantisk blåsa - igen... Det är helt bisarrt vad jag får blåsor för minsta lilla! Om jag ser en film och trycker i mig för många chips så har jag blåsor två dar senare på sidorna av tungan, gör vansinnigt ont och man kan varken snacka ordentligt eller äta ordentligt. Suck.
F snackade om nån blå smet man kunde lägga på själva blåsan, ska se om man kanske kan få tag på nåt sånt för det här funkar fan inte...


Dagens låttips:

En av mina husgudar gick ur tiden alldeles för tidigt, men han har satt outplånliga spår i svenskt musikliv trots det. Cornelis Vreeswijk (uttalas Fräsvejk) var en poet som tog till musiken för att få ut sina texter till en bredare publik, och som han lyckades! Oscar Hedlund har skrivit en biografi (Cornelis - scener ur en äventyrares liv, isbn 9134518096) där personer runt Cornelis har skrivit om honom och där lärde jag mig att när de flydde från Holland hamnade de hemma hos mig på Ekerö! Han var springsjas i Konsum i Träkvista - där har jag handlat hela mitt liv...
Hur som helst, idag blir det Sommarkort (En Stund På Jorden) - en ganska modern och producerad låt för att vara Cornelis. Congatrummor, synthar och grejor istället för en gitarr och en ståbas - men vad gör det, den är ju så braaaa... :)

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Tack för soffplatsen. ;)
Men så kul var det inte... *muttra*

2005-10-17 @ 01:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback