Fast lite kul var det ju också!

FCZ hade en skapligt högljudd supporterskara på sittningen igår, iklädda läkarrockar (vad annars?), vackert utsmyckade med loggor och grejor höll vi igång rätt jävla bra - trots det fick vi bara en gubbe utvisad. Lite oväntat med så lite...


Men en annan riktigt rolig grej hände ju också!
Jag står i Nya och väntar på min tur i baren (hade just varit inne och hjälpt dom byta kolsyra) och tycker det är väldigt mycket folk innanför bardisken..? Få se, tre-fyra bartendrar som jobbar, två Pedsexare som lämnar glas och en kille i jacka som dricker öl? Honom känner jag inte igen, vem fan är det?
Han står precis vid dörrhålet till köket och tittar då och då ner på flaskorna som står på mittenbordet. Som i förbigående tar han en vodkaflaska, vinklar den lite uppåt för att kika på den och flyttar den diskret närmare sig själv. En klunk öl till och sen vänder han sig om och går ut, men han sveper med sig flaskan i samma rörelse.

Då blev det fart på lilla mig! :D

På väg fram mot köksdörren får jag syn på BastuErik och skickar iväg honom efter en vakt ("Hämta en vakt - NU!") och precis framme vid dörren öppnas den. Jag slänger upp en arm mot dörrposten och kläcker ur mig nåt i stil med "du får ta och vänta lite". Inte världens mest väntade replik, men det visar sig att han är utbytesstudent, så jag tar samma mening på engelska. Han försöker med en fuling ("sorry, I don't understand Swedish" och försöker ta sig förbi) men jag tyckte att förstår du inte engelska när du själv talar språket? Det går nån minut av gafflande innan Ola hinner fram och jag har iaf fått honom att vara kvar på plats, men inte fått honom att erkänna att han snott flaskan.
Samtidigt som Ola kommer dyker Tess upp och säger "va, är han här igen? Vi har redan slängt ut honom en fyra-fem gånger från köket"... Suck.


En extremt snabb koll visar att killen har flaskan kvar i fickan på jackan så Ola slänger ut honom - ett styck portad utbytesstudent!

Naturligtvis får vi syn på honom en stund senare, då står han på banvallen och snackar i telefon. Nån som vågar sätta en slant på att han INTE ringde sina polare för att släppa in honom genom en nödutgång? ;)
Dock var Ola med på noterna och höll gladeligen koll på honom....


Tänk vad kul man kan ha!


Ikväll är det Club Cavaj Hostile Takeover! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback