The ända of week två

ÄNTLIGEN!

No more nights på Ibis i Mölndal! Fatta vad segt det är att sitta där från fyratiden tillsammans med en 14-tummare med kasst urval av kanaler och bara vänta på att tiden ska gå...

Nåja, jag och Fredrik ägnade mycket tid till att utforska områdena runtomkring, köra fel och i största allmänhet inte veta var vi var. Däremot lyckades Humle och Dumle hitta en Burger King (efter en längre vända hit och dit i industriområdena) för att dan efter upptäcka att det var avfarten efter vår på motorvägen... :)

I förrgår ringde lillasyster och berättade att jag ska bli morbror på riktigt! När hon gifte sig med Richard följde det ju med en liten 10-årig engelsk grabb vid namn Joe (som iofs bor kvar i England) på köpet, men i början av juni är det så dags på riktigt. =)

Nu ligger fokus på att fixa i ordning gamla Bettan! På väg hem från Göteborg stannade vi i Borås och fyndade ett styck baklucka för en hundring (tack Susanna!) så nu ska den rutan loss och monteras i min lucka. Min är i det närmaste rostfri, vilket man inte kan säga om luckan jag fick... ;)
Torkarspaken är loss och där ska det hittas en ny på Granaths, huvudcylindern ska bytas och så måste jag hitta hålet efter bulten så jag vet vilken bult jag ska leta efter på skroten. Men för att hitta den måste jag hiva upp kärran en bra bit så jag kommer in under och det gör jag inte där den står i dag - där lutar det bakåt...

Det mest intressanta blir om jag hinner allt detta tills lördag då tanken är Hermans Julphest i Trollhättan...

Nu ska jag lägga in räkningarna och bege mig ut på byn!
I torsdags fick jag och Fredrik fylla i bankkonto osv tillsammans med en sån där traktamenteslapp och faxa det till Stockholm, men vi trodde ju inte att de skulle hinna fixa sånt tills löningen, men vad fel vi hade - både a-kassan och lönen trillade in på kontot! :-D


Dagens låttips:

Thåström är ännu en av husgudarna som 1988 släppte sin första soloplatta. Alla vill till himlen är guuuuld!

Jesus gick på vattnet, det är nåt visst med den idén
med två tomma händer byggde han sin månraket
En enkel man som du och jag fast med något bättre manér
Jag vill - du vill
Alla vill till himlen och
åka limousin förstås
Alla vill till himlen, till himleeeeen...


Kommentarer
Postat av: Nilla

Men! Du prickar ju in favoritlåt efter favoritlåt här. Thåström och just denna låten (och många fler förstås då) har jag hört live! Det var 1990. Härligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback