Lååångsam dag...

Nej Oskar, det blev inget nattbloggande. :P

Körde benhårt på vad kranarna på Akademien hade att bjuda på igår, hade inte råd att köpa grogg... Men man blev ju full i alla fall.
Sittningen var helt okej (svårt att toppa förra veckans supportersittning iofs), kårkvällen förflöt ganska normalt och jag tog sällskap av R1 på väg hem.

Dock var vi inte färdigpratade när vi anlände Munkgatan utan vi stod kvar och snackade ett tag. "Ett tag". Vid fem landade skallen på kudden... ;)


Idag har jag mestadels ägnat mig åt att vara bakfull. Jesus på en pinne...
Började leta efter nån som ville hänga med på Mårdskog&Lindkvists gratisjulbord eftersom vi hade två platser där och Asp inte kunde pga framtidsmötet om Akademien. Dock verkade varenda jävel gå dit också eftersom jag inte fick napp nånstans - gratismat brukar ju få folket att komma springande! ;)
Men Backéus nappade glatt och erbjöd dessutom skjuts upp till Elmia där det stod uppdukat, så det blev ju hur bra som helst!

Kallskuret, köttbullar, Jansson, ägghalvor och inte minst julmust fanns i massor! Det var dessutom fri nubbe (vilket några sällskap utnyttjade flitigt), men BaPe hade ansvar för ratten och jag var inte alls i form för sprit igen, så vi åt och åt och åt.

Nu har jag packat väskan och ska strax nanna kudde - 06.10 står det på morrondagens tågbiljett. *brrr*
Men vad gör man inte för Mamma Mia på Cirkus och mammas mat över en helg? ;)


Dagens låttips:

Vi dyker på djupet bland de mer udda låtarna och återser ytan tillsammans med Datner & Kushnir, en duo som tävlade i Eurovisionsschlagerfestivalen 1987. Uppklädda exakt som Blues Brothers (komplett med hatt och mörka solglajor) sjöng de om lättja, ta det lugnt, det ordnar sig alltid - något som fick Israel att explodera, då sådant inte direkt uppmuntras i det landet... Låten heter Shir Habatlanim och är (tyvärr) mest känd i Sverige för att Bert Karlsson gjorde en hemsk cover på den...

Jadå, visst är det Hopa hulle hulle hulle, hopa hopa hulle hulle, hopa hulle hulle hupapa! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback