Det gick ju (nästan)

Empirisk erfarenhet visar att Götet är en stad man kan gå jävligt fel i om man är i en ände av Heden och tror att man är i den andra. ;)

Ovan nämnda erfarenhet visar också att Ibis Hotel stoltserar med trådlöst nätverk, men detta kostar balobas. Dessvärre har det varit feta utgifter för käk under veckan också och jag vågar fan inte kolla hur mycket (lite) det är kvar på kontot...
Om en vecka är det räkningsdags och jag insåg nyss att jag missade a-kassans "rapportera in-deadline" för att få pengar så snart som möjligt. Satan!
Jag hade tänkt fixa det med iBooken, men det sket sig ju och på jobbet har jag inte haft en tanke på det.

Nu inloggad på e-kassan ser jag att senaste utbetalningen var den tionde och att nästa således skulle kommit den tjugofemte, men det blir det inget av med. Faaaaan...


Helt klart läge att trösta sig själv med en tacobuffé! :)


Dagens låttips:

För att uppväga all gôtebôsska jag har hört under veckan blir det nu Just D och deras suveräna tillbaxtstan - inte så uppskattad ute i landet men när deras turné nådde Stora Scenen på Gröna Lund visste jublet inga gränster... ;)
Bara inledningen med travestin på Lundells Öppna Landskap är klockren! Jag trivs bäst i slutna landskap / mitt i city vill jag bo / alla månader om året / så att jag aldrig får nån ro...
Sen drar tunggunget igång!

det vore kanske bättre om man verkligen var sån
att man levde sitt liv som i ett motiv av carl larsson
vackert visst
men ack så trist
om det fanns en sån -ism så vore jag metropolist
för frågar ni mej ser jag naturen som ett väntrum
allt jag vill är att ta mej till en buss som går till centrum
förmodligen är den min bäste vän
så låt mig känna doften av avgas igen

jag vill tillbax till stockholm
tbaxtstan, tillbaka till stockholm igen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

just d i gbg? nja skulle vilja säga en skiva med joddla med siv istället

Postat av: oskar

Nattblogg?

2005-11-20 @ 12:15:56
URL: http://oskarsoderqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback