Three down - check!

Restaurangjulfest avklarad! Förfest på Akademien (den glöggen kommer ingen i närheten av!), tvärmätt efter julbordet och sen fest satan på Bongo/Sveas...

Fick en tråkig nyhet, en mycket trevlig nyhet och en fullständigt genomhemsk nyhet under kvällen - ni berörda vet vad det handlar om och ni vet vad jag tycker...

Hur som helst är jag inte så onykter som jag "fruktade" att jag skulle vara, jag kan nog vara i rimlig tid på jobbet i morron, även om det inte blir till sju. ;) Jag har ju faktist fått lov av chefen att ta ett par timmar. Kalle är bra! :)


Nu ska vi bestämma vilken musik som är bra och inte!

När jag käkade frukost på mAx hade jag sällskap av Expressen och Aftonbladet i vanlig ordning, och den senare blaskan laddar för sin utgivning av Rockbjörnen. Nomineringarna kom häromdan och idag hade tidningens självutnämnde allvetare sin egen vinnarskara - då kan jag ju inte låta bli att göra likadant! :-D

Årets svenska skiva:
- Darin - Darin
- Håkan Hellström - Ett kolikbarns bekännelser
- Kent - Du & jag döden
- Laleh - Laleh
- Robyn - Robyn

StefaNs val: Laleh utan snack! Live Tomorrow är en välförtjänt hit och hela plattan är fan så mycket mer nyskapande än expempelvis Kents depressiva gravskiva. Robyn är dock inte långt efter Laleh måste jag erkänna.

Årets svenska nykomling:
- Amy Diamond
- Bodies Without Organs
- Darin
- Hello Saferide
- Laleh

StefaNs val: Lättaste kategorin? Bodies Without Organs är alldeles för likt Alexander Bards gamla projekt Army Of Lovers, så även om de haft ett par hitar så är Bard redan för etablerad för att gå hem i den här kategorin enligt mig. Visserligen är Amy Diamond från stan och jag har likt Darin haft tandställning, men den här sopar Laleh hem utan problem.

Årets utländska artist:

- Gwen Stefani
- James Blunt
- Kelly Clarkson
- Madonna
- Robbie Williams

StefaNs val: Ända sen jag råkade vinna Robbies liveplatta i en Radio Matchtävling förra sommaren har jag varit såld - killen är en entertainer ut i fingerspetsarna!

Årets svenska manliga artist:
- Darin
- Håkan Hellström
- Lars Winnerbäck
- Moneybrother
- Timbuktu

StefaNs val: Darin går fetbort, Moneybrother är inte min kopp te, Hellström, Winnerbäck och Timbuktu står på samma plats. Däremot gjorde den sistnämnde en jävligt cool video till "Alla vill till himlen" och det blir vinsten!

Årets svenska kvinnliga artist:
- Amy Diamond
- Anna Ternheim
- Laleh
- Lena Philipsson
- Robyn

StefaNs val: Ouch, svårt... Laleh, Lena eller Robyn? Det faller på att Ph helt enkelt fått fler hittar...

Årets utländska låt:
- Coldplay - Fix you
- James Blunt - You're beautiful
- Kelly Clarkson - Behind these hazel eyes
- Madonna - Hung up
- Robbie Williams - Tripping

StefaNs val: Hm... Madonna? Eller hur! Ta bort samplingen av ABBAs "Gimme Gimme Gimme" och det finns ingenting kvar av låten! Skräp, skräp, skräp! Nej, eftersom jag anser att Coldplay blivit oförskämt hypade (X&Y är verkligen värdelös) blir det Robbie. Jäkligt cool låt dessutom.

Årets utländska grupp:
- Black Eyed Peas
- Coldplay
- Depeche Mode
- Green Day
- System Of A Down

StefaNs val: Var är U2? Grymt bra platta, den mest utsålda turnén i mannaminne, men nehejdå... Nej, då får det bli Green Day - American Idiot är en sagolik käftsmäll på dumskallen i Vita Huset! :)

Årets utländska skiva:
- Coldplay - X&Y
- James Blunt - Back to bedlam
- Madonna - Confessions on a dance floor
- Robbie Williams - Intensive care
- System Of A Down - Mezmerize

StefaNs val: Robbie, utan snack.

Årets svenska låt:

- Darin - Step up
- Laleh - Live tomorrow
- Robyn - Be mine
- Thåström - Fan fan fan
- Timbuktu - Alla vill till himlen men ingen vill dö

StefaNs val: Ouch, jävligaste kategorin... Okej, Darin går bort direkt, men resten är svårt, helt klart. Thåström är en gammal hjälte och "Skebokvarnsv. 209" är en suverän platta, men "Fan x3" har inte riktigt den hitpotentialen för att kamma hem kategorin dessvärre. Resten av låtarna har man hört hur mycket som helst, men jag måste återigen böja mig för tjejen från Stockholms förorter - Live Tomorrow är annorlunda, men tokbra, precis som hela hennes platta. Vilken debut!


Ojojoj vad jag ska sova nu! ;)

Kommentarer
Postat av: *Bull*

Usch, gratis sprit är inte bra! Men student som man är så dricker man ju ändå! =/ Bakis är förnamnet....

2005-12-19 @ 12:36:35
Postat av: StefaN

Du menar att jag skulle ringt och väckt dig när jag gick till jobbet vid halv tio? ;)

Fast jag måste ju erkänna att jag INTE kört en meter med nån av truckarna idag och att jag INTE tog bilen till jobbet - det vart trots allt en jävla massa igår... *hrm*

Postat av: *Bull*

Öh.. nej, hade nån ringt vid den tiden hade jag nog slängt ut mobilen genom fönstret.. Usch och fy... Hmm.. sitter och försöker memorera kvällen, men kan inte riktigt minnas vad jag sa till dig.. Så jag hoppas att det inte var nåt olämpligt...?
//

2005-12-19 @ 17:37:33
URL: http://www.jenny82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback