Phantomer och mera tomtande

Ännu en Tomtevaka att lägga till handlingarna! Riktigt skoj med massa gammalt och nytt folk som dök upp, plus lite Skövdeiter minsann! :)

Inte lika skoj var att vid två upptäcka att min jacka var inlåst på kontoret på Akademien med Asp hemgången och mina kårnycklar hemma... Kallt som fan att gå hem, men omständigheterna gjorde att jag inte klagar det minsta. ;)


Fick ju hem The Phantom of the Opera på dvd i veckan och den besågs per omgående - vilken film, vilken musik! Att det dessutom fanns ett DTS-spår tackar vi särskilt för.
Nu har jag musikalversionerna både från London och Stockholm på hårddisken tillsammans med soundtracket från filmen så det är ju oundvikligt att jämföra dom...
Måste säga att Mikael Samuelsson sjunger mycket bättre än sin motsvarighet i London, engelsmannen har alldeles för ljus och tunn röst för att spela fantomen tycker jag. Däremot är filmfantomen ett fynd! Han klarar av själva sången med bravur, men det som verkligen sätter det hela är att han har en rockigare, lite raspig röst - klockrent!
Men att höra Mikael Samuelsson sjunga de engelska texterna hade ju varit bäst. :)


På väg hem från Trollhättan stannade vi i Skara för McD-påfyllning och passade på att kila in på Julas fetestora varuhus. Äkta pappadagis! :D
Vägg i vägg låg Skivgrossisten där jag hittade en massa kul cd och dvd för en billig penning. På sistone har jag börjat samla på mig lite mer klassiska filmer (inte bara krig och action med andra ord, hrm) och i kassen jag bar ut fanns Pianot och Den Engelske Patienten för 99 spänn inalles.
Inga perfekta utgåvor för all del, men R2 med svensk text funkar i alla väder. :)

Dessutom behöver man se lite drama ibland, och så ser det bra ut i hyllan. ;)

Nu ska jag gå ner till Akademien och leta rätt på min jacka...

Kommentarer
Postat av: Fridschen

Jamen det var väl klart att även du skulle ha en blogg? vad äääääääääääär detta. Alla har bloggar helt plötsligt, överallt bloggas det för kung och fosterland =) Läget annars?

2005-12-10 @ 16:12:53
Postat av: StefaN

Bah, jag har samlat tankar på nätet i många år, först på egna hemsidan, sen på Lunar, sen på Helgon och nu här! :D
Kan varken asp eller php, orkar inte knåpa html i Dreamweaver och hålla på med ftp för att få upp det på egen site, här slipper andra logga in för att läsa osv osv osv...

Men annars är det bara bra - förutom att jag måste ägna några timmar åt att städa nu... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback