Hermans Julphest - check!

Sådärja, då har man varit på Hermans Julphest också.
Trollhättan har ett helt hus tokcentralt på gågatan, nära till högskolan och massa rum och vrår att gå vilse i...

Väl där upptäckte jag till min förvåning att jag ingick i laget StefaNs Tomtar, så det var ju bara att korka upp och börja leka - tillsammans med tre Skövdeiter som också hamnat i mitt lag.
Kvastboll: fotboll med [pijasavakvast] som enda tillhygge, den körde vi med kvasten i vänsternäven. I höger hade vi ju varsin öl. :)
Strutboll: en avsågad vägkon framför ansiktet gör att man i fotboll inte ser mycket vare sig av boll, plan eller var det står folk när man springer.
Ölhäv: en rejäl sejdel med ett lock där fyra-fem slangar gick ner i biran. Ölsugning på tid med andra ord.
Musthäv: två petflaskor julmust hälls i en femlitersdunk - häv!

Den sista mutade vi oss förbi. ;)

Riktigt skoj sittning där toastmastrarna uppmuntrade oss att ställa oss upp och dra andra  verser av en sång om de inte kunde den (jag och Scarface bidrog med ett gäng under Kalmarevisan), jultallrik med allt utom Jansson (fanken) och ett jävla tempo på drickandet. På den sista punkten skyller jag på LmT som jag satt med...

Bra bar med bra priser och ett dansgolv man minsann också intog efter allt annat intag under kvällen. (hrm)

Väckning i svinottan (halv nio!), lång frukost (inte så mycket frukost som skitsnack förvisso) och sen slå ihjäl tid på stan av två anledningar: jag ville blir lite mindre bakis och Valross skulle köpa en hatt i en affär som inte öppnade förrän tolv.

Han köpte hatt och jag fick sällskap i bilen till Skövde - liten omväg, men sällskap är trevligt - av honom, Mats (som var med i mitt lag) samt en våldsamt bakfyll Cyloon. :)


Nu ska jag sova som fan - uppgång sex i morron. Måste vänja mig vid det där nu...

Kommentarer
Postat av: Major Lulius

BESÖK MIN BLOGG OCH GE ETT BIDRAG DU OCKSÅ!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback