En vecka kvar...

Igår var jag inte riktigt på det klara med om jag skulle bege mig ut på lokal och svinga bägare eller stanna hemma och kolla på film. Alltså slog jag igång extramaterialet till Pirates of the Caribbean i tanke att ha bestämt mig när det var slut.
Jo tjena, över tre timmar tog det att se allt... Så nog blev det dvd alltid. ;)

Idag blev det den andra Orlando Bloom-rullen jag fick hem: Kingdom of Heaven. Helt okej film med mäktiga stridsscener (nu är jag där och trampar igen!) och med ett litet flin över att Jan Guillous så omhuldade tempelriddare utmålas som riktiga svin...
Kraftigt plus dock för att Liam Neeson och min personliga favorit Jeremy Irons är med!

Extramaterialet tar vi en annan dag. ;)


Travade runt lite på A6 idag och försökte få inspiration till julklappar till folk där hemma, men det är ju stört omöjligt. Inte nog med att det är svårt att hitta på saker överhuvudtaget - jag är över 30 mil bort dessutom! Noll koll på eventuella nya intressen, vad som kanske saknas i hushållen och så vidare... Gah!

Samtidigt är det lite svårt att säga vad man själv önskar sig (ja, morsan ringde sitt vanliga söndagssamtal idag)... Jag menar, mer internminne till iBooken behövs för all del, men sen då? Flickvän, bil med servostyrning och låg förbrukning samt självstädande lägenhet kanske inte är helt troligt att de kan fixa... ;)

Jag får väl hinta lite om att plattskärm till datorn inte vore fel (inget ont om min 17-tums trotjänare från Dell, men den har trots allt 6-7 år på nacken), att jag inte läst nåt mer av Dan Brown än förra årets julklapp och att jag gillar arkitektur och fascineras av Andra Världskriget... Plus att jag är ordblind när jag går in i en klädaffär. :-D


Dagens gapskratt tillika rysning:
http://www.jimmy540i.com/bmwnightmare.htm


Men nu blir det sängen, ska sätta klockradion en kvart tidigare så jag slipper stressa så förbannat i morron.


Dagens låttips:

Underskattad musik ska lyftas fram och här kommer en sån. Återigen är det Europe som är på tapeten och denna gång är det sistaspåret från Out Of This World som ska hyllas - en näpen liten ballad som jag inte skulle tveka att köra som femitvå-låt. I give you: Tomorrow.

Will you be there beside
If the world falls apart
And will all of our moments
Remain in your heart
Will you be there to guide me
All the way through, I wonder will you

Walk by my side, and follow my dreams
And bear with my pride, as strong as it seems
Will you be there tomorrow?

Will you be there beside me
As time goes on by
And be there to hold me
Whenever I cry
Will you be there to guide me
All the way through, I wonder will you

Walk by my side, and follow my dreams
And bear with my pride, oh as strong as it seems
Oh, will you be there?
Oh, now will you be there?
Will you be there
Tomorrow?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback