Dagen efter helgen

Idag gjorde man inte många knop på jobbet... ;)
Att ta bilen var ju inte att tänka på, inte cykeln heller så jag tog en välbehövlig promenad ner till Solåsvägen - det var tjugo minuter med frisk luft som inte satt fel.
Väl på jobbet satt Fredrik i dieseltrucken mest hela dan och lossade gods och hade sig, medan jag höll mig inomhus och prickade av grejorna vi fått från de andra varuhusen. Manuell prickning suger!

Dagens hemskaste var när jag upptäckte att Fischer fakuterat oss för en grej som de skrivit på följesedeln att den var restad, alltså var det bara att ringa dom och be om en kreditfaktura. Haken är att Fischer är ett danskt företag utan kontaktpersoner i Sverige... Alltså, jag fattar inte danska whatsoever - de bara sluddrar och gurglar och sväljer ord och räknar konstigt...
Jag faxade istället. :D

Chefen dök upp och föreslog jultallrik som lunch på fredag - öhm, då hade jag tänkt vara i Stockholm faktiskt... Dan före dopparedan är jag inte på jobbet, då julhandlar jag!
Jultallriken kommer under veckan istället. :)


Nu ska jag attacksova! Helgens tre fester har orsakat våldsamma uttag på sömnkontot som nu är rejält övertrasserat, så nu blir det skönsömn...


Dagens låttips:

Mera jul! Jag tror den är brittisk (åtminstone är dialekten från öarna) och lite annorlunda med blåsorkester och grejor. Jona Lewie heter han, Stop The Cavalry heter låten, referängen är cool!
Duba-duba-dumdum, duba-duba-dum, duba-dumdam-dumidam dubadubidam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback